Aktuellt!

2.6.2021

Sommaren kommer med stormsteg och det betyder att ett verksamhetsår igen närmar sitt slut. Året har varit annorlunda och en del traditionella evenemang har fallit bort. Vi har ändå lyckats åstadkomma en hel del roliga grejer för att göra barnens vardag på dagis ännu mångsidigare och trevligare. Vi tänkte att det vore roligt för alla er föräldrar att få en kort sammanfattning om det gångna året.

2020-2021 har föräldraföreningen bl.a. stått för konsert med Raka Bananer, yogamattor och yoga-pass för femmisarna , barnyoga-kurs för dagisets personal, åldersanpassade bokpaket till alla grupper enligt önskelistor, en massa leksaker (paw patrol, greta gris, legon, muminhus, babblarna mjukisar mm.), sittunderlag, julklappar till alla barn mm. Dessutom kommer vi ännu vid våravslutningen att skaffa rosor till alla blivande förskolebarnen.

Allt detta har bekostats med den frivilliga medlemsavgiften, olika stipendier vi ansökt om och så lyckades vi samla in en del pengar med försäljning via Ullmax.

Nästa år vankas det mera kulturupplevelser i form av teater och museibesök med guide för de äldre barnen samt konstworkshoppar med bildkonstnären Fanny Tavastila. Det omtyckta yoga temat fortsätter också - på hösten blir det barnyoga för alla barn på stora sidan och alla grupper (både på lilla och stora sidan) kommer att förses med barnyoga material (djuryogakort och sagoyoga böcker).

Vår ekonom, Julia, kommer att avstå från sina uppgifter eftersom hennes barn inleder förskolan. Vi söker alltså efter en ekonom till det kommande verksamhetsåret från och med 31.8.2021! Ifall du känner att detta är något som skulle intressera just dig, så är vi super tacksamma om du ställer upp! Ifall du har frågor gällande uppgiften får du gärna kontakta oss!

Vårens sista träff hålls på torsdagen 3.6. klo 15.30 på lilla gården, kom gärna med! Under detta möte fastlås även ekonomen för kommande år.

28.8.2020 ordnar vi en Kick-off till alla familjer på Elka. Hurraa, save the date! Mera information följer.

Årsmötet hålls i September och alla som är intresserade av att vara med och påverka barnens daghems vardag, kom med i styrelsen! Vi lovar att det är låg tröskel och rolig omväxling till den hektiska vardagen!

Ha en super sommar alla och vi ses i höst igen!

Soliga hälsningar,

FF-styrelsen

21.12.2020

Årets julklapp som föräldraföreningen sponsrade var en stor hit! Knatteorkestern hade först konsert på gården och sedan delade julgubben ut nalle julklapparna.

1.12.2020

Tack till alla som röstade mellan Kakkutukku och Ullmax.

Ullmax väckte ett större köpintresse och därmed säljer Daghemmet Elkas föräldraförening nu Ullmax högklassiga produkter.

Eftersom vi inte pga. COVID-19 har möjlighet att ordna den traditionella juldagen (som varit ett bra och roligt sätt att samla in pengar) måste vi hitta på ett nytt sätt för pengainsamling för att kunna stöda daghemmets verksamhet även kommande år 2021.

Fråga gärna runt släktingar och vänner ifall de vill köpa högklassiga produkter och stöda! Bra julklappstips! Försäljningstiden börjar nu och för att få produkterna innan jul måste beställningarna lämnas in senast 13.12..

Använd länken nedan för att registrera ditt försäljar konto:

Vi hjälper dig gärna med alla funderingar. Ifall du inte vill registrera dig som försäljare men ändå vill köpa nåt av de högklassiga produkterna kan du kontakta vem som helst av oss i styrelsen med din beställning.

Nästa vecka kommer vi att dela ut broschyrer på alla barns hyllor vilket underlättar försäljningen.

Ifall du inte vill köpa eller sälja någonting men ändå känner för dig att stöda verksamheten, så är vi även väldigt tacksamma för en donation till föräldraföreningens konto eller mobilepay.

Daghemmet Elkas föräldraförening rf.

FI6720801800018811

MobilePay: kortnummer 93876 (Elka Föräldraförening r.f.)

Jun 2023
TiOnToFr